Bläddra
Sökresultat för Johanna Sandahl... Rensa filter?

av:Markus Larsson, Leif Bratt, Johanna Sandahl

Kategorier: Ekonomi för specifika sektorer Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Geovetenskap, geografi, miljö och samhällsplanering Hållbar utveckling Miljöekonomi Miljön Nationalekonomi
Att förhindra omfattande klimatförändringar och en ekologisk kollaps samtidigt som miljarder människor ska lyftas ur fattigdom ställer nya krav på ekonomin. Boken presenterar de planetära gränserna, Agenda 2030, miljöekonomi och ekologisk ekonomi. Kopplingen mellan ekonomisk tillväxt och hållbar utveckling diskuteras…
Köp här

Isbn: 9789144094502

Utgivningsår:20210621

Utgivare: Studentlitteratur AB

Mediatyp: BC

av:Markus Larsson, Leif Bratt, Johanna Sandahl

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Med klimatförändringar, en snabbt minskande biologisk mångfald och en rad andra globala miljöhot har vi pressat ekosystemen långt över vad de tål. Att förhindra en ekologisk kollaps samtidigt som miljarder människor ska lyftas ur fattigdom ställer nya krav på det ekonomiska systemet. Det krävs en ny ekonomi som inte…
Köp här

Isbn: 9789144060095

Utgivningsår:20110120

Utgivare: Studentlitteratur

Mediatyp: BC

av:Mark Levengood, Johanna Sandahl, Karin Bradley, Carl-Axel Fall, Ida Nilsing, Annie Hellquist, Magnus Jiborn, Fatima Jiborn, Dan Hallemar, Bahare Haghshenas, Emma Schütt, Jenny Damberg, Martin Gelin, Emanuel Karlsten, Eva Eiderström, Maria Adervall Berglund

Kategorier: Geovetenskap, geografi, miljö och samhällsplanering Hållbar utveckling Konsumtion och konsumism Miljön Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor
”Det är inte borrmaskinen vi vill ha utan hålet.” Det är kanske det mest klassiska exemplet för att förklara idén bakom ”kollaborativ konsumtion”. Grundprincipen är att det är tillgången som är det väsentliga, inte själva ägandet. Vi går från privat ägande till att dela på tillgångar, från gågatan till internet. Vi…
Köp här

Isbn: 9789174245882

Utgivningsår:20151117

Utgivare: Bonnier Fakta

Mediatyp: EA

av:Mark Levengood, Johanna Sandahl, Karin Bradley, Carl-Axel Fall, Ida Nilsing, Annie Hellquist, Magnus Jiborn, Fatima Jiborn, Dan Hallemar, Bahare Haghshenas, Emma Schütt, Jenny Damberg, Martin Gelin, Emanuel Karlsten, Eva Eiderström, Maria Adervall Berglund

Kategorier: Geovetenskap, geografi, miljö och samhällsplanering Hållbar utveckling Konsumtion och konsumism Miljön Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Sociala och etiska frågor
”Det är inte borrmaskinen vi vill ha utan hålet.” Det är kanske det mest klassiska exemplet för att förklara idén bakom ”kollaborativ konsumtion”. Grundprincipen är att det är tillgången som är det väsentliga, inte själva ägandet. Vi går från privat ägande till att dela på tillgångar, från gågatan till internet. Vi…
Köp här

Isbn: 9789174245974

Utgivningsår:20151117

Utgivare: Bonnier Fakta

Mediatyp: EA